Geometria kół

Źle ustawiona geometria kół wpływa nie tylko na komfort, ale przede wszystkim na bezpieczeństwo jazdy. Warto przynajmniej raz w roku zlecić pełną kontrolę kół i zawieszenia.
 
Badanie geometrii kół, czy wykonywanie pełnej kontroli kątów zawieszenia kół nie jest obowiązkowe. Ale wyważanie kół także, a każdy kto tego nie zrobił po zmianie opon na letnie wie, że jest to co najmniej nierozważne. I nie chodzi tylko o komfort jady i trzęsącą się przy wyższych prędkościach kierownicę. Ważne jest bezpieczeństwo
i ekonomia jazdy.

Podczas badania geometrii kół sprawdzane są cztery podstawowe właściwości: znana wielu kierowcom zbieżność kół, kąt pochylenia kół, kąt pochylenia sworznia zwrotnicy oraz kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy. Jeżeli któryś z kątów jest niewłaściwy, nieszczęście gotowe. Złe ustawienie kół odpowiada m. in. za nierównomierne ścieranie się opon, co w efekcie może skutkować dramatycznymi problemami podczas hamowania, zwłaszcza na śliskiej nawierzchni. Z kolei pochylenie i kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy wpływają na stabilność jazdy.
 
W skrajnych przypadkach mogą nawet wywoływać wrażenie, że samochód „pływa” podczas pokonywania zakrętów.
 
Zlecając badanie geometrii kół o aucie można się dowiedzieć niemal wszystkiego. A już na pewno tego czy uczestniczyło w poważnym wypadku.


Wszelkie prawa zastrzeżone | Script logo